Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, January 5, 2010

cite kelakar beb...

perkataan berlawan..
suatu pagi di sebuah sekolah rendah..


murid2 : selamat pagi cikgu.

cikgu : mengapa selamat pagi saja? petang dan malam , awak doakan saya tak selamatkah?

murid2 : selamat pagi,petang dan malam cikgu !

cikgu : panjang sangat tu ! tak pernah pun dibuat oleh orang lain ! katakan saja selamat sejahtera.

murid2 : selamat sejahtera cikgu.!

cikgu : sama-sama,duduk ! dengar sini baik-baik. cikgu nak buat kata berlawan hari ini. kamu kena jawab cepat.

murid2 : faham,cikgu !

cikgu : saya tidak mahu ada apa-apa gangguan.
murid2 : (senyap)

cikgu : tinggi !

murid2 :rendah !

cikgu : jauh !

murid2 : dekat !

cikgu : keadilan !

murid2 : UMNO !

cikgu : salah !

murid2 : betul !

cikgu : itu bukan soalan !

murid2 : ini adalah jawapan !

cikgu : mati aku !

murid2 : hidup kami !

cikgu :rotan baru kamu taw !

murid2 : akar lama kami tak tau !

cikgu :malas saya nak mengajar kamu !

murid2 : rajin awak tak nak mengajar kami !

cikgu : saya tak main-main ni!

murid2 : kami lawan-lawan ni!

cikgu : astaga...

murid2 : alhamdulillah..

cikgu : arrggghhhhhh geramm nyaaa!

murid2 : oooohhhhhh sukanyaaa!


(maka cikgu itu pun pengsan sebab terlampau stress dengan murid-muridnya yang terlampau pandai...)

No comments: